Iarba verde de acasa

 

Am traversat , la inceputul lui mai, intreaga Europa de la vest la est. Nu se facusera poamele, dar buruienile trebuiau tunse.  Francezii, nemtii, austriecii si ungurii tundeau la greu la iarba. Fara sa vrei, mirosul iti intra in masina. E frumos, nimic de zis. Ajuns acasa mi-am odihnit oasele vreo 3 zile si, ce sa vezi? Soacra- mea ma roaga (ma pune?…) sa tund iarba prin curte, inainte de a monta rasadurile de rosii, castraveti, ardei, etc. Am facut-o. Va jur ca mirosul ierbii taiate romanesti nu se compara cu un altul similar. Si uite asa a inceput incarcarea bateriilor mele. Mai vorbim…

13 răspunsuri

  1. Bine ai revenit. Te-am dat dispărut pe blogul meu. Acum că ai revenit aştept să ne lămureşti cum să ne protejăm locuinţele. De exemplu eu vreau să-mi pun un vizor wireless (eventual cu înregistrare la mişcare)

    • Dai banii de pomana. Exista solutii mai necostisitoare si mai simple decat asta. Vineri seara aterizez in Bucuresti. Daca vrei, ne auzim…Da-mi un semn pe adresa de yahoo de mai sus…

  2. Bine ai revenit. Acasa. Acum tre sa cosesti a 2a oara iarba.

    • ca e deja iulie, au trecut aproape 2 luni de la prima coasa 😉

    • Glumesti. Deja am cosit de vreo 3 ori cu ploile astea 🙂

      • si vara e inca lunga….
        Ai coasa din aia traditionala, cute cu toc cu apa? Si palarie din paie?
        Cu batutul coasei, nu ma pricep, doar il auzeam pe tataia la pranz, in spatele casei, batand …

        • Am o coasa din aia moderna: la un capat o coasa de coasa si la celalalt capat un fraier care da din maini 🙂

          • Amintire din copilarie. Dedicatie pt tine.
            Aveam 6-8-10 ani. Atemporal, era doar o vara, cu dormit cu geamuri deschise, cu muste, tantari, cocosul pe prisma, curcanul se certa cu cainele, mamaia tocmai a terminat de muls vaca . Nici ora nu stiu cat era, dar clar inainte de 7 dimineata.
            Tataia nu era acasa. De fapt, nici nu imi aduc aminte cine era cu oile, probabil terminase de muls oile, si a plecat. In lateralul casei, pe marginea dealului protejat de fasia de salcami cu rol binedefinit de stop vant, stop viscol, stop zapada, se termina satul, si incep campurile. Intre culturi, tataia are pamantul de la tatal lui, o bucata fiind cu iarba. Le coseste sistematic, 3 ori pe an, functie de ploi, vreme, timp. Tacticos, si incet, nu forteaza, dar tine ritmul. Fasiile de iarba cad liniar, trase cu rigla. Se opreste din cand in cand, sa isi calmeze respiratia, scoate cutea ( o bucata de gresie ce a vazut multe la viata ei), din tocul cu apa, si freaca coasa. Avea 2 tipuri de miscari, nu am inteles niciodata de ce uneori dadea cu o miscare n lungul lamei, de alte ori dadea scurt, de 5-10-50 ori fiecare bucatica, de ce uneori numai pe fata lamei, nu si pe spate.
            Ce tin minte, ca termina de ascutit, cand rupea un smoc de iarba, si curata toata lama cu acel smoc de iarba verde.

            Peste deal, se ridica soarele – daca fusese ploaie zilele trecute, ma trimitea dupa bureti de roua, stia el unde.

            Nu stiu sa cosesc. Mi-as fi dorit sa stiu. Ma fascina zgomotul ritmic al bataii coasei, in spatele casei, unde avea o bucata de fier infipta in pamant.

            Dintre nepoate, nici una nu am invatat. Pacat, mi se pare o arta. Si muschi al umarului.

  3. Mi s-a parut mie ca ti s-au evidentiat bicepsii si pectoralii in poza si nu stiam de ce!:))
    Tot 10 degete mai ai la maini? Ca altii le-au mai imputinat de la atata tuns iarba…

  4. Trebuie mai mult decat o biata masina de tuns iarba ca sa raman fara degete 🙂 .La bicepsi si pectorali nu te contrazic,zau!

  5. Cat pe ce sa te dam disparut, frate. Hai si zi-ne cu bateriile 🙂
    Dadui si eu o tura prin tzarisoara, inca ma straduiesc sa-mi revin.

  6. buna, Gabriel.
    Esti bine? cum merge treaba?

Lasă un răspuns

