Ai cancer. Traiesti in Romania. Nu ai bani de citostatice. ESTI MORT !!!

…Ai 1,80 si 100 de kg. Esti un munte de om si muncesti de dimineata pana seara. Dintr-odata, parca obosesti mai repede, nu iti mai prieste mancarea, nu mai dormi bine, nu esti in apele tale. Te duci la doctor si ii spui ca ai impresia ca esti un pic racit, ca te simti extenuat. Faci analize si, intr-o dimineata, primesti vestea: ”Ai cancer!”. Ramai blocat. Ce poti face? Doctorul spune ca incepi imediat tratamentul. Tu, care ti-ai platit toata viata asigurarea de sanatate si taxele si impozitele, stai cumva linistit, ca stii ca in Romania tratamentul este gratuit si garantat de catre stat. GRESIT !

…Ai ajuns la concluzia ca vrei un copil. Stiu, ai avut ceva probleme in trecut, dar acum vei fi o tanara mamica cu un salariu stabil, sotul are si el o slujba bine platita. Stati cu chirie, ca nu va mai puteti apropia de un credit la banca, astea sunt pentru jmekerii cu pile deja… Nu conteaza, ai nascut o frumusete de fetita la termen. Creste. Are rezultate bune in clasa a-II-a deja. O vezi ca e cam palida, nu se mai concentreaza la lectii, nu mai vine cu 10 acasa, cum te obisnuise. O duci la doctor. Primesti verdictul: ”Leucemie!”. Totul se prabuseste in jurul tau, dar iti aduci aminte ca statul roman plateste integral tratamentul. Ai citit despre celule stem si alte tratamente revolutionare, despre rate ridicate de supravietuire, despre transplanturi de maduva, dar doctorul tau da din cap putin dezamagit si compatimitor, dandu-se la o parte din calea ta si lasandu-te sa intri prin usa cea neagra a realitatii: birocratia.

Se spune si se STIE despre un guvern, cel putin in aceste momente pe care le traim, ca nu poate incalca intelegerile pe care precedentul le-a semnat, in relatia cu alte guverne. Ar fi haos, anarhie, ar fi razboi in 24 de ore. Asta pentru ca politicienii spun multe prostii si promit multe in goana lor dupa voturi. De unde si celebrul dicton latin, insusit de diplomatie inca din cele mai vechi timpuri: ”Verba volant, scripta manent”. Dar ce facem cu promisiunile unui guvern in ceea ce priveste propriul popor? USL a castigat alegerile en-fanfare nu pentru ca a venit cu cine stie ce strategie economica la baza, nu. A venit la putere pe valul nemultumirii populare care avea la baza doar un unic punct: ”Jos Basescu si PDL, ca ne-am saturat!”. Problema citostaticelor e veche de cativa ani; de vreo doi incoace nu mai putin de 4 ministri promit rezolvarea ei. Se vede treaba ca, undeva, candva, grija fata de bolnavul de cancer care traieste in Romania, cat o mai trai, s-a evaporat. Politicienii dezbat, Parlamentul se misca precum stim, institutiile statului si mai ca melcul si oamenii mor. MOR CU ZILE, ASTEPTAND CA STATUL COLECTOR DE ASIGURARI DE SANATATE SI TAXE SI IMPOZITE SA FACA CEVA !!! S-a ajuns la situatia in care vreo 300 de oameni sa faca o retea in care sa schimbe intre ei medicamentele necesare unuia sau altuia dintre ei, exact ca in comuna primitiva: iti dau doi pesti si imi dai o piele de oaie. Nu glumim: oamenii fac troc cu viata si trag cu urechea daca cumva STATUL isi revine in simtiri. O avea statul timp de stat, dar oamenii acestia nu au. EI PUR SI SIMPLU MOR.

Inainte de a trece la linkuri vreau sa mai spun ceva: nimeni nu e la adapost de a se imbolnavi de cancer. Am cunoscut oameni care au murit de cancer pulmonar fara sa fi fumat vreodata, stiu pe cineva care a murit de ciroza fara a fi un bautor inrait, ne-a murit o prietena de familie de cancer la san in 6 luni, pana sa ne dumirim cu totii ca e adevarat… Se poate intampla oricui. Dar se pare ca in Romania problema asta e dezbatuta cu o mai putina ardoare decat buzele lu` Bianca, divorturile la zi, ciobanismele lui Gigi (care, totusi a facut doua gesturi care pe mine m-au impresionat, si la care voi reveni), incinerarea lui Sergiu Nicolaescu, etc… Va imaginati ca soarta TUTUROR bolnavilor de cancer din Romania depinde de un fel de fond de rulment de 800.000 de euro pentru medicamente propus de Raed Arafat? Nu comentez calitatea omului si nu deschid o discutie acum despre el, ramane totusi cel de la care a plecat revolta anti-basista si care a dus la instalarea USL la putere- este totusi cel mai roman dintre romanii nascuti pe malurile Iordanului pe care-l stiu. Vorbesc de suma. 800.000 de euro? Nici macar un milion??? Deci avem cetateni romani care mor in interiorul granitelor nu pentru ca statul nu asigura plata integrala a tratamentului anti-cancer, ci pentru ca nu se poate crea un ”fond de rulment”, nascut in urma unor negocieri ????? In situatia in care avem MAI MULTI parlamentari, care cheltuie MAI MULTI bani pentru cazare si masini si potol si curent electric si secretare si soferi?

Prietena Simona Tache trece printr-o mare incercare a vietii. Ea nu spune despre ce e vorba, nici eu nu o intreb si mi se pare corect. Dar astazi de dimineata a venit si A STRIGAT:

”Toți cei care sunteți jurnaliști SCRIEȚI, FACEȚI EMISIUNI, DEZBATERI, TALK-SHOW-URI, ȘTIRI! Toți cei care aveți bloguri SCRIEȚI! Toți cei care aveți conturi pe rețelele de socializare SCRIEȚI! TOȚI cei care aveți internet DISTRIBUIȚI ceea ce scriu toți ceilalți!

Tuturor celor care mi-ați oferit ajutor într-o problemă foarte personală în aceste zile și mi-ați spus că vă pot cere orice: vă cer asta, vă rog să facem împreună ceva împotriva acestei nenorociri pe cale să fie comisă de guvernul României. Trebuie ca, până miercuri, când se bate în cuie bugetul, să se mai poată face ceva!”

Ceea ce si fac. Cititi articolul si pe cel de la care aplecat acesta sesizare (sa nu o numim leapsa, va rog…).

Si amintiti-va: noi vorbim si OAMENII MOR!

15 răspunsuri

  1. Eu am 980 de lei salariu net. Atat. Daca mi se intampla ceva, daca mama mea sau matusa mea, un var, un nepot este lovit de asa ceva…lesne de inteles dezastrul. Pot spera doar la ajutorul unor cunostinte mai potente financiar si cu relatii mai multe si mai bune.

    • EEEI, ia sa fi fost tu asfaltangioaica sau bordurareasa…. altfel stateam de vorba! Rezerva la Cannes sau la Viena, medicamente la moment infirmiere, etc… Io ce sa-ti fac daca esti bugetara sau, mai rau, lucrezi la criminalu` ala de privat?

  2. N-am avut inca job la privat. Si nu ca as fi vrut sa lucrez la buget. N-am tinut mortis, asa am avut eu bafta. Incercam sa rezolvam chestiunea, dar si asa, e greu de sperat la un salariu care sa permita un trai decent. Sincer, prietene, nu pot fi indiferenta. Cunosc cazuri indeaproape, stiu si un caz fericit, ma rog din tot sufletul zi de zi pentru doua suflete care vietuiesc in acelasi bloc cu mine, dar as vrea sa fac ceva concret, intelegi? Ceva de genul sa ma duc cu sacul de bani si sa le zic: „Sa va dea Dumnezeu viata lunga, poftiti bani de medicamente!” Asa de mult mi-as dori, ca nu-s cuvinte sa exprim exact cum simt.

    • Alina, NU! NU! NU! Copii abandonati prin tomberoane, batranii abandonati prin camine si carora li se rup oasele pentru ca nu sunt disciplinati, dezmostenitii soartei, bolnavii in faze terminale sau de cancer NU AR TREBUI SA FIE PROBLEMA NOASTRA, intelegi? Noi ar trebui sa ne ocupam de alte treburi si sa ne stergem o lacrima de complezenta, cand si cand. Internetul romanesc, in orice forma o iei, e plin de mesaje de ajutor. Copii, maturi, batrani, monumente istorice, paduri, animale, etc, care mor pentru ca doar NOI, PERSOANE PARTICULARE, ne mai gandim la ei-ele. Nu e normal! Unde pana mea e statul? Ne rugam, ok, dar unde e Biserica? Unde e preotul ala care sa rupa cutumele si sa declanseze o colecta nationala de 800.000 de euro doar pentru ca-i dicteaza constiinta, si nu pentru ca primeste indicatii de la Biroul de Presa al BOR? Oamenii aia mor cu zile, intelegi? Sistemul e facut de asa natura incat zici ca sunteti cu totii, cei traitori in tara, intr-o imensa sala de asteptare. Ce faceti? Muriti? CE FACEM? MURIM CU TOTII???

  3. din pacate, problema nu tine numai de bani. Da, banii ar debloca un punct: cel de medicamente. Dar coruptia, si birocratia ar bloca in alta parte, alt mecanism. Nu stiu ce s-ar putea schimba, pt ca in tot traseul asta birocratic: medicamentele din vena pacientlui pana la achizitionare – se pierd bani in zeci de scaune ocupate de funduri dezinteresate.

    o solutie rapida care o vad eu este: pacientul primeste reteta, isi ia de unde gaseste medicament, si CASMB deconteaza. Toate scaunele intermediare sunt desfiintate, si banii la CASMB ar creste.

    • Problema tine de nenorocita de politica. Ara, hai sa o luam altfel, metodic si stiintific. Inchide ochii si imagineaza-ti o tara in care 4 ministri promit sa rezolve o problema care nu ar trebui sa existe- ne ducem aminte ca tratamentul cu citostatice e gratuit si garantat de catre stat, ok? Imagineaza-ti ca apare in presa, pe prima pagina, povestea unei familii in care el castiga 300 de euro, ea 250 si amandoi stau si asteapta ca unicul lor copil sa beneficieze de acel tratament; in timpul asta privesc neputinciosi cum copilul se usuca pe picioare. Imagineaza-ti ca un jurnalist ridica problema iar statul nu il baga in seama. Acum deschide ochii si asculta-ma: ACEA TARA E BELGIA! Ce se intampla maine dimineata??? Lasa CASMB-ul si schimbarea guvernului si cine e mistrul sanatatii acum… Ei?

      • Gabriel, eu nu ma pricep deloc la politica.
        Ce stiu ca acolo sunt oameni.
        Si ca totul tine de bun simt, respect pt cel de alaturi. Solutii sunt in toate problemele. Doar vointa sa fie sa se faca.

  4. Am citit si eu articolul Simonei Tache si comentarile si m-am ingrozit.E un mare blestem sa fi bolnav in Romania.lucrez in spital si inca nu m-am obisnuit ca oamenii mai si mor; accept moartea, e inevitabila dar nu pot sa accept suferinta inutila si nici indiferenta .Te doare cand treci pe langa un caine care schelalaie lovit de o piatra, cum sa nu te doara cand vezi cum se stinge un om si sa nu faci nimic? daca maine urmezi tu? decidentii nostri s-or intreba vreodata asta?

  5. pfff…. mi-au dat lacrimile mai ales la sfârșit… și ca să vezi coincidență, și eu am scris astăzi un articol împotriva conducerii țării 🙂
    am să scriu și eu mâine un articol pentru ea.. chiar merită..

  6. Da, ti-am citit articolul. O sa mai citesc si altele de la tine. Ma bucur ca esti primul ”exemplar” nascut dupa Revolutie pe care il intalnesc si care are cuvintele la el. Vad ca scoala nu a trecut pe langa tine ca Expresul de Buftea. Promit ca ne mai vedem, pustoaico! Astept articolul de maine.

  7. Gabriel,nu se moare numai de cancer.Sistemul medical din romania este unul de exterminare.
    Tti-ai taiat degetul?Mori la „Urgenta” !
    Ti-ai dislocat umarul?Mori!
    Ai o entorsa? In urma cu doua zile a fost inmormintata o fetita de patru ani care a fost diagnosticata cu entorsa si trimisa acasa.Al doilea spital unde a ajuns n-a verificat (radiografie si altele) diagnosticul si atrimis-o acasa.La al treilea spital a murit in operatie de septicemie!
    In maternitati ,spitale,in salvari plimbati de la un spital la altul…
    Altfel iau bani seriosi de la fiecare platitor.Una merge la CAS si una la Sanatate.Deci platim doua taxe si…

  8. Pot sa spun ca sunt o fericita,
    Sunt o fericita ca un doctor din Romania mi-a descoperit pe 3 mai 2012 cancerul de care sufar.
    Sunt o fericita ca o doctorita de la spital nu a vrut sa ma interneze in spital pentru ca nu eram asigurata asa ca mi-a spus sa imi vad de drum ca nu am nimic.
    Sunt o fericita pentru ca asa m-am intors in Grecia unde ma tratez.Daca ramaneam in Romania v-ar fi scris copiii mei prin ce au trecut.
    Sunt o fericita pentru ca am avut ocazia sa comentez la un adevar trist la ce se intampla in Romania.
    Mult succes !!!

Lasă un răspuns

