Drumuri europene și românești, editia 2012- a doua parte

Prima parte o gasiti aici.

Romania.

Pentru inceput, doua observatii: a) in Romania masina este considerata un lux. Nu stiu cum e in restul Europei, dar in Spania NICI O masina nu e intacta la 30 de zile de la cumparare. Toate au urme, ciupituri, indoituri de la actiunea de parcare de prin parcarile patriei iberice. Asta e si n-ai ce-i face! De unde si calmul cu care iti este examinata masina cand te duci sa-ti iei ITV-ul, echivalentul spaniol al ITP-ului romanesc. In Romania masina e sacrosancta si mai multe nu. Daca ai atins masina cu o floare de papadie, iese cu tragedie greaca in metru antic, nenica!; b) Sunt patriot. Am fost printre cei care au infiintat si pus pe picioare PRM in anii `90, dar asta e mai putin important. Imi iubesc tara din tot sufletul si vreau sa fiu ingropat in pamantul ei cand o suna Al Batran  adunarea si va trebui sa-mi strang jucariile. Dar asta nu m-a impiedicat sa folosesc sintagma ”tara de cacat” la vreun comentariu la ce-stiu-eu articol. Noroc ca stiu sa fac deosebirea dintre Patrie si Stat. Am o furie si un dezgust atat de profunde fata de acest stat mafiot care a adus Tara asta acolo unde e acum, ca mi-ar trebui vreo 5 ani sa va povestesc. Nu am s-o fac   🙂

Intrarea

Am intrat in tara pe la Nadlac pe seara si am tras tare spre Arad unde am ajuns cam pe la ora 23.  Am tras pe dreapta sa dormim intr-o parcare de benzinarie, cum facem de obicei in Europa. Nu se poate, sefu, ca avem camere si ne filmeaza si e interzis! Binenteles ca s-a rezolvat cu sfanta spaga. 10 lei si gata, liber la nani. A doua zi, hai sa lopatam spre Bucuresti pe celebrele E 85, DN 7 si DN 1.

   Lumina.

Sentimentul pe care il ai cand intri in tara este acela de plonjare directa  intr-o gaoaza de negru, in plina noapte tropicala, fara baterii de lanterna. Bezna! Nici macar fosforul ala de pe semnele de circulatie parca nu fosforeaza indeajuns. Liniile de pe asfalt sunt sterse, semnele de pe dreapta soselei sunt acoperite de crengile copacilor…. trebuie sa fii cu ochii-n patru, altfel infunzi puscaria, ca doar pe tine nu te cheama Huidu. In localitati mai palpaie cate ceva, dar trebuie sa fii atent si la viteza, la carute, la betivi… ce sa mai discutam, munca grea!

”Participantii la trafic”

Pshihopati, criminali si inconstieni. Aproape toti cei care circula pe soselele patriei sunt bolnavi la cap. E si normal, atunci cand echipajele de politie au un singur tel in viata: butonarea unui radar ascuns in cate o curba sau vreun boschet. Am fost depasit de autocare si microbuze pline de oameni cu cate 100-120 la ora, pe linie continua, in curba. Am fost depasit de motociclisti cu 200 la ora pe drum drept si cu masini venite pe contrasens.  Mi-am umplut frigiderul de carne de la aia din spatele meu cand am redus viteza la 50-55 in localitati. TOATE accidentele pe care le vedeti la stiri au la baza trei cauze: un soferul iadului care se grabeste sa fie in grafic , complicitatea criminala a unui stat care isi trimite prim-ministrul sa inaugureze 12,5 km de autostrada la mama dracu`, nu unde e cu adevarat nevoie si a unui corp politienesc pe care-l doare in cururi de ”siguranta rutiera”. Chiar mi-a placut de Ponta care a refuzat sa taie panglica la vreo 13 km de ”autostrada” undeva , la dracu-n-praznic.

Popasul

Obisnuit cu marile parcari ale benzinariilor, unde incap lejer 2-300 de masini( Spania, Franta, Germania, Austria) sau 50-60(in Ungaria), sunt pur si simplu socat de bataia de joc din Romania. La un moment dat, soseaua se ”umfla” pe partea dreapta si cica ai un popas. De cele mai multe ori il ratezi, ca nu ai nici un panou de semnalizare, dar mai bine ca nu te opresti. In bataie de joc ai parte de doua scaune din teava sudata langa o masa din aceiasi teava,  in plin soare si doar cu un singur loc de stationare. Ti-e si frica: vine unu` cu vreun camion si te ia pe sus. Ti-e si scarba: cosul de gunoi si imprejurimile sunt pline de niste chestii care numai ”pofta buna” nu-ti fac. Ti-e si rau: pune mana si mananca in zgomotul ala si in gazele alea vreo juma` de ora…

Soferul-emigrant roman

Orice roman care traieste in afara granitelor tarii respecta legile statului respectiv. Fara exceptie! In clipa in care trec granita, marea lor majoritate se transforma in bestii. La ei, in tara adoptiva, exista camere, patrule de politie sau alte structuri, radare fixe sau mobile, etc. Cum in Romania politia e tare ocupata cu boschetareala, treaba se schimba: uita sa dea semnal, isi aduc aminte de herghelia de sub capota, linia continua e trasata cu cerneala simpatica, notiunea de ”sub suta” nici nu exista, oboseala dispare ca fumul, redescopera limbajul cu gati si morti iar alfabetul batei se rescrie. Daca eu arunc un chistoc pe geam in Spania sunt pasibil de amenda intre 90 si 10.000 de euro. Daca am calcat linia continua, 100-400. Daca stationez ilegal, 200. Regulile aste asunt uitate instantaneu la un metru de granita.

Tabla

Sa te fereasca Dumnezeu sa atingi o masina in Romania!!! Ca ai parcat mai aproape si o atingi cu portiera( ca marlanul a parcat-o incalcand linia din parcare si tu chiar nu ai unde sa-ti faci cuib), ca o impingi putin ca sa poti iesi din gaoace, ca faci macar manevre ca sa intri in gaoace, intotdeauna soferul roman va fi prin preajma precum o acvila imperiala care isi protejeaza oul. Daca esti in Bucuresti, ai pus-o!

Concluzii

In Romania chiar ca iti joci viata la ruleta conducand de la granita pana acasa. In primul rand ca faci vreo 13 ore pe drum(zic de Nadlac-Bucuresti). Nesimtirea si sfidarea cu care esti tratat ca platitor de ROvignieta sunt strigatoare la cer. Nu ai lumina pe drumuri, nu ai toalete, parcari, puncte de informare, Politia iti este dusman declarat, camionagii incalca legile cu o lejeritate de-a dreptul inconstienta, soferii de autocare sunt pur si simplu criminali inca nedovediti si au grave probleme pshihice.

Domnu` Dinita(mare mahar pe la Circulatie), vreti sa faceti curatenie si sa instaurati respectarea legii in Romanaia intr-o luna? Haideti sa facem o tura de 30 de zile in perioada pe care v-o spun eu si pe traseele pe care vi le indic, de acord? Este inadmisibil sa se stie care sunt traseele de afluire in tara in luna August, sa se stie problemele, riscurile si voi sa persistati in greseala. Toata lumea stie ca marele fluviu al emigratiei vine prin Ungaria, nu prin Serbia sau Bulgaria. Pana si Banca Nationala stie ca venim cateva zeci de mii acasa: e perioada aia in care leul e ”puternic” si domnul guvernator ii indeamna pe cei ramasi acasa sa ”investeasca in leu”. Sictir!

PS: mai pe seara sau maine va prezint, cu poze, premierele acestei vacante. O sosea roz sau o bucata de Atlantic merge? 🙂

4 răspunsuri

  1. tot ce ai spus, ai spus bine.
    Stii cand am vazut toate astea? cand am plecat din Ro.

  2. 13 ore Nadlac-Buc? De aici acolo imi ia mie cu totul vreo 15-16 ore, cu 2 avioane si ceva timp de asteptare intre.

Lasă un răspuns

