Caut un OM

Se numeste Gheorghe Pavaluta.Cand am trecut in rezerva ,in noiembrie ’89,avea gradul de locotenent-major.Unitatea militara 01607 Someseni-Cluj.In traducere libera:Regimentul 55 Transmisiuni,al carui drapel l-am pazit multe zile si nopti.Omul,ofiter de transmisiuni ,este si protagonistul urmatoarei povesti:inainte de mai 1988(data incorporarii mele) intrase intr-o statie auto-purtata de radio si a intrat in legatura cu dusmanul de clasa capitalist.Adevarul:acele statii erau montate pe niste camioane,complet imobile(cu rare exceptii) si erau niste dinozauri sovietici cu care se facea scoala.Urcai in ele,puneai castile pe urechi si dadeai toata ziua la ti-ti-ta-ti-ta-ta-ti-ta-ti-ti.Invatai codul Morse si alte tampenii inutile in era transmisiunilor prin satelit.Era,ca majoritatea ofiterilor transmisionisti si transmisionist amator.Nu intru in detalii…Intamplarea face ca a intrat in legatura cu un alt amator din Australia.Statiile alea rusesti erau foarte puternice,ce-i drept.Au schimbat un salut,vreo trei propozitii de complezenta si au inchis.Omul stia la ce se expune.Nu a trecut nici o juma’ de ora si la poarta unitatii au oprit cateva Dacii negre cu securisti.Ancheta,interogatoriu,etc.A scapat fara puscarie si fara sa fie dat afara pentru ca a putut dovedi ca a fost un accident.Dar nu a mai avut dreptul de a fi promovat in grad.Din cate stiu,la capacitatea,educatia si pregatirea sa,ar fi trebuit sa fie cel putin maior la data incorporarii mele.El nu a vorbit niciodata despre asta.Pur si simplu i s-a incredintat compania a-III-a CLC(Constructii Linii Cablu) si a fost lasat acolo unde l-am intalnit eu,ca sef direct.
Spun tuturor ca eu am avut trei tati:cel biologic-care mi-a dat viata si m-a format la creierii capului indemnandu-ma sa citesc tot ce-mi cade in mana(printre altele),socrul-care m-a invatat o meserie banoasa repetandu-mi pana la obsesie”De chei o sa aiba nevoie oricine si oricand” si el,Gheorghe Pavaluta,locotenentul-major care mi-a calauzit pasii in lumea tembela si naucitoare si cretina a serviciului militar.
Stiu ca era casatorit,dar de copii nu stiu nimic.Avea o conceptie:”Eu ma imbrac in uniforma dimineata ca si cum m-as imbraca intr-o salopeta”.Fusese maistru sau cam asa ceva in domeniul electric.Altceva nu stiu despre el.In euforia lasarii la vatra am uitat sa-i cer niste date elementare de contact,in ideea ca va mai locui in Cluj.
In concluzie,daca cineva dintre cititorii acestui blog stiu ceva de el,il rog sa-mi dea de stire.
Ultimele informatii:Gheorghe Pavaluta.Locotenent-major in 1989.Transmisionist.UM 01607 Someseni-Cluj.Ma gandesc ca acum e pensionar ,dar era destul de tanar la data Revolutiei,deci s-ar putea sa fie general acum,mai stii? 🙂

PS:Azi-maine vin si cu concluziile la posturile despre hoti.

6 răspunsuri

  1. deci si ce mi-am dorit eu sa invat Morse in copilarie… si toata lumea radea de mine. Probabil ca stiau ei de telefonie mobila 😀

    Mai amuzant e: cum pana mea sa ‘bata’ antena ruseasca pana in Australia???

  2. Inainte de a-l face pe om mincinos era bine daca te informai oleaca. O statie de radioamator difera de una de TIR. :P.In continuarea ideii,o statie de radioamator difera de una militara.Prin performante. Si da,cu o statie de radioamator poti discuta in timp real cu unul din Australia.Nu mai zic ce poti face cu una militara,banuiesc ca poti lua legatura cu o statie meteo de la pol 🙂 .

  3. mie mi se pare super tare chestia asta. sa stiu in ce banda sa il caut, sa nimeresc un australian treaz, si mai ales pe faza, si sa ajunga semnalul curat pana acolo, sa primesc raspuns, si sa fiu si interceptat de cei cu urechi mari (cu atat cat actiunea se petrece inainte de 1988). Si nu am zis de mintit, ci ca exista o probabilitate enorm de mica sa se intample tot – si ca in final i-a afectat viata negativ.
    Si mai mult, pt un ardelean – domol de felul lui 🙂

  4. Pe facebook ai incercat sa-l cauti? Eu una am regasit o multime de oameni pe care nici macar nu visam sa-i regasesc…

  5. Spuneam in post ca el nu a vorbit niciodata despre asta,dar nici noi nu l-am intrebat;era totusi comandantul unor soldati si exista o distanta intre noi.Aflasem intamplarea de la alti soldati mai mari si de alti subofiteri.Oricum,treaba era confirmata din mai multe surse.Cat despre performantele statiilor,o,da! erau performante.Ca sa va faceti o idee de cat de intesate erau de echipament,la cat de mari erau in ele cu greu intrau trei militari pe culoarul din mijloc.Si aveau o antena de forma sferica cu diametrul de vreo 4 metri facuta dintr-un fel de fasii de metal.Se putea ridica la vreo 10-12 metri deasupra statiei printrun brat telescopic.Despre radio-amatori stiu ca au o banda speciala rezervata numai pentru ei si ca este reglementata international.Pe vremea aia erau destui si foarte multi incepeau inca de la pionieri.Pare-mi-se ca revista „Cutezatorii” avea si o rubrica speciala pentru radio-amatori…

  6. Pe lt.Pavaluta l-am avut cmd.de pluton pina in 1984 cind m-am liberat,in rest nimic deosebit.

Lasă un răspuns

