Poporul autostrazii-Juramantul

Prezenta:
-Abolovanesei!
-Prezent!!!
-Bolovanovici!
-Prezent!!!
-Chetroi!
-Prezent!!!….etc.
-Imbarcarea,trage fatuca o concluzie.
Ma apropii:
-Nu va suparati,n-aveti si vreo doi de Toma pe lista aia?
Studiaza lista.Profund.
-Nu.
-Don’soara,trebuie sa fie o greseala undeva,zic.Eu am platit acest bilet inca de acum trei luni.Va rog sa sunati la firma pentru confirmare.
Suna.O las in pace.Eram vizavi de intrarea principala a Garii de Nord,chiar in benzinarie.Autocarele trageau chiar in parcarea de peste drum.Inchide telefonul:
-Mi s-a comunicat de la firma ca ati fost stersi de pe lista si redirectionati pentru transportul de maine.
Deja umbre rosii imi apar in campul vizual:
-Va rog sa mai sunati o data la firma.Suna.Ii iau telefonul de la ureche:
-Buna ziua.Cu cine vorbesc?
-Sunt Cutare de la firma Cutare si sunt o mare jmekera cu o functie care pe vremea ta s-ar fi numit „secretara”;acum se cheama ceva cu „assistant manager zone chief administrator „,asa ca ia tu toate cuvintele astea si aranjeaza-le in ce ordine vrei tu si hai sa ne conservam.Sau conversam…
-Doamna(asta nu mai era domnisoara:avea o voce care imi spunea clar ca facuse cel putin o scoala de „cum-sa-i-futem-pe-fraieri-la-telefon-si-sa-le-si-placa-si-sa-ne-si-multumeasca-dupa-aia”,ori pentru asta iti trebuie o anumita varsta,care exclude virginitatea din start),am platit acest bilet blablabla trei luni blablabla Spania blablabla 300 de euro blablabla,cum se poate asa ceva?
-Imi pare rau,dar ati fost stersi de pe lista…
-ALOOOO,baga-mi-as bipa in bipu’ mati-i,tu nu intelegi ca ti-am dat acum trei luni 300 de euro ca sa te folosesti cum vrei tu de ei si sa iei dobanda si ce mai vrei tu si cu firma ta de cacat tocmai ca sa nu am astfel de probleme???Ce-i aia „v-am sters de pe lista”,cine bipa mea te crezi?Hitler?Stalin??Numai aia stergeau oameni de pe lista si ii trimeteau la glont sau la gaz,proasto!Eu daca nu sunt la munca atunci cand trebuie voi suferi .Si atunci ce sa fac cu parerile tale de rau?Ai ghicit,are relatie cu curu’!
Deja circulatia se oprise in zona benzinariei.Si aia normala si aia sanguina.Toata lumea se holba la mine.In special soacra-mea,femeie simpla,de la tara,care nu mai auzise asemenea subtilitati lingvistice din gura prea iubitului si respectatului ginere.
Liniste.
-Sa stiti ca ne pare rau,aud in telefon…..
E clar:bancurile cu ardeleni sunt adevarate,in pofida parerii generale,a educatiei mele si a bunului-simt.
Paranteaza:firma era din Ardeal*.Ati observat cate lucruri,bune sau rele, ne vin din Ardeal?Unirea Cea Mare,grupul de la Cluj,Boc,telemeaua de oaie,palinca,bancurile cu ardeleni…
Inchid, ca n-am cu cine vorbi.Imi iau nevasta de o aripa,ne pupam mama,luam valizele si,cu aceeasi hotarare in privire,ne urcam in barcaz,pe culoarul din mijloc(altul nu e) si ne asezam in cur.Deja aveam orizontul colorat in rosu cu accentuate urme de negru;privirile mele spuneau MACEL.
Ne vede soferul:
-Dumneavoastra?
-Blablabalabalabla,ca va mananc ficatii la toti,va denunt in Spania de n-o sa aveti aer,va jur!,ca sunteti o firma care administreaza un spatiu la Mendez Alvaro,deci aveti si filiala in Spania,si cu aia nu te joci,in 30 de zile ma imbogatesc de pe urma voastra!Argumentul asta o lasase rece pe tuta de la telefon,ca ea era angajata si asa e in Romanica:mi se rupe mie de firma si de sefu,io sunt angajat/a.Mustacila ma intreaba daca am bilet si asigurare valabile inca din iunie.Aveam.Se uita in ochii mei asa cum rar se uita oamenii in ochii oamenilor.Si pune mana pe telefon.
Dupa 5 minute:
-O sa stati acolo pana la Ploiesti.Hai sa va pun etichetele la bagaje si sa le bagam in cala.
Plecam.La Ploiesti suntem mutati in alt autocar,cu tot cu bagaje,dupa ce in prealabil am fost intrebati unde vrem sa stam.Am stat in spatele soferului,cel mai sigur loc de pe planeta.Am ajuns in Spania la timp si fara peripetii.Asta a venit sa-mi intareasca o treaba pe care cineva mi-a inoculat-o in creier de multi ani:ORICE problema ai cu un sef,o rezolvi doar cu soferul sau secretara acelui sef.Experiente personale la RAAPPS,Primaria Capitalei,DAFI,Circa financiara a sectoarelor x si y,pompieri,mediu,metrologie,etc.,mi-au intarit acesta convingere si au transformat-o in axioma.
Am coborat din manelobuz,ne-am luat bagajele,le-am bagat in portbagajul masinii prietenului care venise sa ne recupereze,m-am intors si am strigat in gura mare,cu ochii catre cer:
-Sa-l bip pe ala care s-o mai urca in vreun autocar romanesc de-acum incolo!!!IMI IAU MASINA!!!!!!!!!
Si mi-am luat.Aventuri de pe autostrazile Europei,in curand…
P.S.:ca sa nu raman dator:firma se numeste Tabita si sper sa arda in focurile falimentului daca nu a facut-o deja.Nu ca o calatorie cu autocarele Eurolines(si cu aia am avut o aventura in primavara acestui an) sau Atlassib ar fi vreun vis…

* Pentru mine Ardealul incepe imediat la nordul Carpatilor,cum te uiti dinspre Bucuresti,sa nu ne auzim vorbe,ok?

Un răspuns

  1. ma bucur ca s-au inventat low-costurile. iesim mai ieftin – si mai sigur.

Lasă un răspuns

