Cu tiganii prin parcare.

In parcarea lu’ hipermercado unde imi las eu banii o data pe saptamana exista oameni care cersesc.Nu o fac in stilul acela in care suntem noi obisnuiti sa ni se ceara bani.Nu.Au o anumita demnitate:te iau la tinta ca vii catre masina si te abordeaza direct:Vrei sa te ajut?.Cine nu vrea zice „No,gracias”,respectivul zice „Gracias” si a plecat.Cine vrea sa fie ajutat,tine sacosa,o baga in portbagaj dupa ce e umpluta si daruieste masa cu ce vrea:20 sau 50 de centimos,uneori un euroi,inchide usa si pleaca.Pentru a nu fi agatati de patrulele de la Politie sau de la Garda,care trec cu randul din 15 in 15 minute,au in mana un ziar(distribuit gratuit,oricum,si care se intituleaza „La Farola”) si se prefac ca-l ofera cumparatorilor.Politia stie ca nu-i adevarat,ei stiu ca Politia stie dar,atata vreme cat nu deranjeaza pe nimeni,toata lumea-i multumita.”Titularii” sunt doi.
Charlie.Cu voia dumneavoastra,eu l-am botezat Charlie.Mai acum ceva timp s-a infiintat la masina si m-a facut de 50 de centimos,ca aveam bagaj mult si eram singur si era cald si mi-era lene.Si i-am zis:
-Ia d-aici Charlie.
-Da’ pe mine nu ma cheama Charlie,zise el
-Posibil,dar ai fata de Charlie.
Si am ras amandoi de m-a mai facut de o moneda,ca au negrii astia un ras sanatooooooos….

Charlie

Apoi,este a’Batrana.Are femeia asta o varsta indefinibila si o fata asa de candida,ca nu se poate sa nu-ti scape un firfiric cand o vezi langa tine.

a'batrana si charlie

E, iata ca au aparut si conationaliiii.Apropo’:acest post a intarziat cam doua saptamani pentru ca am incercat sa le fac poze.Nu am reusit.Pur si simplu nu i-am mai gasit.Sotia din dotare incepuse deja sa se uite pocnis la mine ca tot plecam la cumparaturi cu aparatu’ de gat de ziceai ca ma duc la Cheia,nu sa iau baghete si bere.Ma rog,d-ale ei…

Trag masina in parcare,intru,cumpar(putin,de data asta-doar o sacosa),trec pe la loterie sa incasez,ca de obicei 🙂 ,ies.Deschid portbagajul si aud:
-Gratzias aiudar senior.(intraductibil)
Ma uit si vad una bucata piranda ca la fo’ suta de kile in viu.Cu basma.E,clar,romanca.N-o bag in seama,arunc sacosul in spate si ma bag la volan.Gest reflex-apas butonul play.Nush cum se face dar in patefon e placa cu Parazitii.Si incepe fratele Cheloo:
„Nu suntem ciori/
Nu stam in corturi/
Facem eforturi/
Sa ne elevam….”.Va jur,asta aveam in playlist!Ca asta ascult eu la greu,plus zeppeline,purpeluri,zappa-uri si alte alea.
Coana mare asculta putin,nu intelege decat cateva cuvinte romanesti si deodata ii infloreste fata ca o paine cu cartofi de prin partile Sibiului.De-aia de juma’ de metru diametru:
-Aaaa,esti romanas,mancatziash!!!
Io,inchizand usa:
-Esti fraiera,ca io mai al dracu’ nu-ti dau nimic.De la astia mai vezi ceva,da’ de la mine ai sa vezi doar abtibildu’.(recunosc:pe luneta am un abtibild cu un taur cu niste oo foarte impresionante).
Si inchid usa si ea ma injura.Undeva,candva in viata mea,am invatat sa citesc pe buze.Si deschid usa:
-Auzi coana-mare,da’ ce ai tu cu mama?Ai vrea sa-mi bag cumva niste bip in bipu’ lu’ mata si dup-aia sa va bip niste bip pana o sa bip niste bip tu si cu tot neamu’ tau?Bip?
Vazand si auzind aglomeratia de bip-uri,apare EL.Harmasarul!EL,acesta parada a modei cocalaresti pe meleauguri straineze si apoi implementata(sa traiti,don’ presedinte!) si pe plaiurile romanesti.Imbracat in uniforma:treling alb cu doua dungulite,bluza la fel de alba cu gulerul ridicat si in picioare cu chestiile alea fara talpa pe care le urasc eu atat.Toate,NIKE.Il vad ca vine asa cum vin ei de obicei:cu o falca-n cer si una-n pamant,zici ca era un Stukas in picaj.Opresc motorul si ma dau jos la el:
-Ce-i,coitze,te-ai ratacit?
Lui,in momentul ala,i-am vazut-o in privire,i-a dat prin cap o chestie:MACEL!Ma si transa marunt-marunt.Dar stia si ca parcarea (ca de altfel TOT) e intesata de camere.Asa ca,dupa ce ma si vede, ii trece.Dupa cum am mai amintit,am 1,75,fo’ 80 de kile si o viata intreaga de imblanzit fiare in spinare,ca sudor,asa ca nu ma dau in laturi daca e sa-mi apar spatiul vital.EL,carlan tinerel,ca la vreo 18-19 anisori,da’ firav:degete de pianist(croite pentru alta meserie),fata scobita,de copil nehranit,falfaia vantul prin trelingu’ lui de numa-numa.Zic:
-Ba,voi vreti sa ma apuc sa va injur ca-n Ferentari?
Cred ca nu erau din Bucuresti,dupa moacele intrebatoare.
-Va injur doua ore fara sa ma repet si dup-aia va dau extemporal!Hai,valea,ca am treaba…Si plec.
Aud in spate:
-Hai,fa,sa mergem,ca asta-i niebun!

Concluzie:
-voi,astia care ii trimiteti pe amarati sa cerseasca prin Europa,cautati unii mai blonzi si investiti ceva in in lectii de limba,literatura si gramatica tarii unde ii trimiteti(glumeam,hahaha…):
-invatatati-i ca romanii,in 95% din cazuri,merg la cumparaturi in gasca (ma refer la emigratie).Mai ales cand e vorba de hipermarketuri.Eu,raritate,in ziua aia am fost singur.Riscati sa-i recuperati de sub masini sau de prin tomberoane;
-romanii,la cata munca baga in Spania,nu o sa dea niciodata nici un sfant unui tigan.
Da,eu vad doar tigani care fac asta.Da,eu citesc doar despre tigani romani care fac trafic de droguri sau fura masini sau din case.Da,eu citesc doar despre tigani romani care fura kilometri de cablu de cupru.Da,eu citesc despre tigani romani care s-au intins ca o caracatita in prostitutia din Spania.
Dar,ghiciti ce?In stirile din ziare se spune doar asa:”una banda de rumanos”.In Spania tiganii spanioli se ocupa de florarii si de comert in targuri itinerante(cel din Plaza de España e cel mai cunoscut in Madrid).Ei sunt toreadorii atat de iubiti de spanioli.Ei sunt maestrii stilului Flamenco.Ei se ocupa de circ si de fermele de cai.Si daca nici spaniolii nu stiu despre cai,cu care au cucerit o lume intreaga acum 5-600 de ani…

Va intreb,pe la voi prin batatura,cum se cerseste si de catre cine?Prin Italia,ina..Sau prin State,neuroane.Sau prin nordul Spaniei,floricico.Aud?Mihai?

6 răspunsuri

  1. La Quebec sunt putini, ca biletul de avion e scump al dreak…apoi astia cand ii vad ca cersesc se uita la ei ca la masini straine, ca ei sunt obisnuiti cu squatterii, aia cu saptezjedemii de cercei in ureche. si imagineza-ti fatza la o cioara din asta cand i-a zis o italianca ” vai draga, da’ de ce cersesti ?…nu sta asa pe strada…du-te, ca sunt organisme comunitare sa te ajute !”…sa lesine cioara, nu alta, ca ei ii trebuiau dolari, nu sfaturi ! Italianca deh, bine intentzionata…
    In alta ordine de idei astia sunt niste imputziti si puturosi, am cunoscut tzigani adevarati, am crescut cu ei, am baut apa din aceeasi balta si ne-am batut cand eram mici…tziganii adevarati ii detesta pe ciorile astea cu palate in Romania si care fac pe cersetorii de serviciu prin Europa…, da’ parca si aia, adevaratii, s-au imputinat frate…

  2. Aici chiar n-am vazut deloc tzigani de ai nostri. Sunt in schimb de ai lor, fara numar, + homelessi cat cuprinde, de toate culorile. In general nu-s agresivi, dar eu prefer sa stau la distanta pt ca majoritatea mai si servesc cate ceva pe vena/nara.

  3. Da,ma gandeam eu ca-i drumul scump pana la voi,peste balta.Si mai sunt si vizele…
    @ Q:Si eu am crescut pe langa tigani,in buza Ferentarilor,dupa cum am zis.La data revolutiei, in uzina la „Autobuzul” eram 14.500 de oameni in trei schimburi ,dintre care cel putin un sfert erau tigani.Si toata lumea isi vedea de treaba.Ai dreptate,tiganii adevarati s-au imputinat…

  4. Sigur ca da! A durat un pic pana m-am prins ce face un guest de ala:) Cu siguranta textul meu nu va fi atat de savuros ca al tau… Daca-l scriu unde ti-l trimit?
    Chiar poti sa injuri doua ore fara sa repeti?:)) belea de belea!

  5. Faci textul si mi-l trimiti la adresa de mail care apare la tine atunci cand iti las un comentariu.Probabil ca-l ai deja.Si da, pot!Acum probabil ca 2 ore si 5 minute,ca am invatat si spaniola 😉 .Cu toate ca astia nu sunt asa meseriasi ca noi,au niste injuraturi de tot rasu’.

  6. in Bruxelles vazui niste fuste colorate si multe prin shentru, incercau sa mearga la munca (la comisia europeana, evident), numai ca le-au oprit niste politisti si le-a intrebat de sanatate, acte etc.
    Dar in zona Madou, m-a oprit un marocano-arabo-palestiniano-afgan-tigan, cu o vedere in mana, si un nr de tel. bruxelez pe el si imi cerea din semne tel. meu sa sune. I-am dat din cap ca nu am. Am doar experienta de Berceni 😀

Lasă un răspuns

