La multi ani mie!

Nu,nu pentru prostia aia cu ziua barbatului.Daca Coca-Cola ne-a cadorisit cu Craciunul,putea si Bergenbier sa gaseasca ceva mai cool,nu?Adica mie Craciunul mi se pare ok,dar o „sarbatoare” bazata pe bere…Oi fi io un bautor de bere roman cu burta de neamt care traieste in Spania,dar nici chiar asa.

Azi,cinci a cincea fac cinci ani de Spania!Ma urcasem in autocar pe 2 mai impreuna cu cel mai bun prieten-fratele meu,practic-si ma dadeam jos din acelasi autocar pe 5 mai in fata garii din San Fernando,singur.”Fratele meu” nu „suportase drumul” si ma parasise la granita romano-maghiara.Se vede treaba ca „cei mai buni prieteni” nu se mai fabrica precum odinioara.Ma rog,a fost mai bine asa pana la urma.Oricum,am tras o invatatura din treaba aia:cand ii spui unui om „frate”,ai face bine sa fi mai atent si acel om sa fie chiar fratele tau,daca ai.Si,cum eu am unul(basca o sora),locul s-a dat.Nu-mi mai trebuie altul.
Dupa o noapte petrecuta pe autostrazi luminate ca ziua,dupa cateva benzinarii in care vedeam cu stupoare vanzatori cu zambete largi pe fata si plini de „Gracias” si „Hasta luego”,de ziceai ca tocmai intrasera in tura dupa ce castigasera la loterie,ma intrebam ce o mai urma.
La coborare ma astepta un prieten vechi,care ajunsese si el aici de gura mea,cu 7 luni in urma.I se ivise o oportunitate si se cam codea.Avusese experiente amare cu Iugoslavia si Israel si nu prea voia.Am profitat de faptul ca era vecinul nostru,la casa de la tara,si l-am chemat la un gratar.Ne-am pilit si ne-am tot sfatuit pana la 3 dimineata.In doua saptamani pleca.In ianuarie tocmai o chemase si pe sotie.In 2007 ,copiii.
Ma dau jos buimac de manele din autocar si ma intampina Nicu.Cum il cunostea pe sofer,mi-am luat primul bagajul si am si luat distanta.
-Ce-ai ma,de m-ai luat asa de repede?
-Taci si baga metri,ca acum intra hotii in actiune.Profita de inghesuiala de la cala si rad tot.O echipa e deja inauntru,pe culoar si la bagajele de mana si o alta la cala.
Cum deja vazusem o femeie nenorocita de baieti la alba-neagra,intr-o benzinarie din Austria,am luat rapid distanta.
-Hai sa bagam o cubata pana vine trenul,zice Nicu.
Intram in barul garii.Pe jos,dezastru:chistoace,servetele folosite,scobitori,ambalaje de la pliculetele de zahar,zaharina,ketchup…mai lipsea unu’ mort intr-un colt,niste tuburi goale de cartuse si o scuipatoare ca sa am impresia completa de bar din Vestul Salbatic.Ne asezam la o masa si Nicu,razand,imi raspunde la intrebarea nepusa:
-Asa e in baruri.Daca intr-un bar nu vezi asta pe jos,inseamna ca ori e scump,ori gateste prost si mai bine te duci la altul.
Oricum,mai era un bar la maxim cinspe metri.Comanda Nicu doua cubate-vreo suta de whisky,trei cuburi de gheata si cola pana sus,toate astea intr-o sonda.Vine tipul,dar fara gheata.Se intoarce dupa vreun minut si gheata si zice:
-Toma!
Eu intepenesc.Cum ma mai cheama si Toma m-am gandit instantaneu la trei lucruri:”Ma,de unde ma cunoaste asta pe mine?”;”Te pomenesti ca am ajuns ca strungaru’ Vasile fara sa stiu”;”O fi vreun roman care e p-aici de mai mult timp si ma stie de prin armata,de la liceu,de undeva”.Nicu radea cu pofta:
-„Toma” inseamna „Poftim” in spaniola.Stai cuminte,ca nu te stie…Si da-i,si razi.Eu am inghitit in sec,cu whisky.
Hai la tren!Prietenul imi spune sa am grija de bilet ca de sfintele moaste:”Nu de alta dar n-ai vrea sa faci nani la politie pentru un euro”.In tren,la geam,discutam una-alta.Apare o patrula de politie.Inalti ca bradu’,calcati,apretati,inpistolati,zambitori.La vreo 5 minute,patrula de Guardia Civil.Astia la fel,dar mai barbosi si parca mai incruntati si cu pistoale mai mari.Eu strangeam biletul in mana de-i luasem tusu’.Apoi vine nasu’,ii aratam biletele si gata.Nicu ma tot bate la cap cu sfaturi care mai de care.Unul mi s-a intiparit
in minte cu litere de foc”Uita tot ce-ai auzit despre Spania!Toate povestile cu facutul a 20.000 de euro intr-un an,cu masini,cu gagici,tot.Tot ceea ce te intereseaza e sa ai de munca si vin ei si banii.De munca ma ocup eu;dau sfoara in tara ca e un sudor bun in oras si de-acolo ‘n-colo e treaba ta.Doar sa vrei.”Asa a fost.Intre timp,tot privind pe geam,aveam o nedumerire:
-Auzi,ma?Da’ cand iesim din orasul asta?
De la nivelul scaunului nu puteam vedea pe panourile de afara decat harti si un cuvant scris cu verde:”Salida”.
-Ce oras,ma?intreaba Niculae al meu.
-Salida asta.Ca m-am cam plictisit de el.
Asta sa moara de ras si mai multe nu.Il las sa termine,sa-si stearga lacrimile,sa-si ceara scuze de la cei din fata noastra si-mi zice:
-Bai diliule,”salida” inseamna „iesire”!!!In 10 minute ajungem la Villalba.
Si da-i si razi in continuare,de data asta impreuna.M-a mintit.Am ajuns in 5.

Daca esti emigrant si ai si tu amintiri(poa’ sa fie si urate)despre prima ta zi pe alta planeta,ia sa te vad!

P.S.:Vecina mea din nord,Vivi Floricica, tocmai incepe un serial pe tema asta.Nu trebuie sa o cautati mult:cum te uiti la pagina asta,dreapta scurt,ultima venita in blog roll.Ca sa vedeti si voi aventurile unei familii de romani in Tara Bascilor(partea spaniola,ca la francezi nu stim pe nimeni.Inca).

6 răspunsuri

  1. La multi ani tie ! Sa fii sanatos si fericit acolo unde crezi ca ti-e bine !
    Ma bucur ca am poposit pe blogul tau.
    Stima !

  2. Si mai urmeaza.Abia ma incalzesc 🙂 Respect!

  3. La multi ani „spaniolule”. Ma gandesc ca ti-e bine de 5 ani acolo. Felicitari pentru pasul facut si bafta in continuare 😉

  4. @Dojo:multam.Dar s-ar putea sa ma intorc.Mai astept pana la urmatoare campanie electorala,sa vad cine mai pluseaza la aia 25.000 de euroi pe care ni-i oferea nu-s’ ce prim-sinistru.Daca se apropie de 40.000 clar ca ma intorc!

  5. Macar intoarce-te si tu ca tiganii .. 2-3 luni si pleci din nou 😀

  6. hehehe, ce bine cand se transforma in amintiri frumoase…sau doar amuzante:)

Lasă un răspuns

