PAZEA!VINE SANEPIDU’!!!…spaniol

Prin natura muncii mele,fac zilnic aproximativ 15 km mergand.Acopar o zona destul de vasta din Madrid impartind foile mele publicitare in care scrie,rosu pe alb ce pizza extraordinara face restaurantul Mamma Mia de pe Condesa de Venadito 5.Si chiar face!Uneori ploua sau termin mai devreme si ma bag intr-un bar de pe traseu ca sa ling o bere sau o cafea.Barul se cheama”The Change”,total neinspirat intr-o tara in care cetatenii refuza cu obstinatie sa invete sau sa foloseasca limba engleza in relatiile cu altii.Ma rog…

Pe boss il cheama Felipe si e un baiat de zahar ars,ce sa zic.Pentru aia 2,50 euroi pe care-i dau pe o halba baga in mine la aperitive si mancare mai rau ca in Spitalul de la Buftea,recent sters de pe harta.Ca sa-l ajute in treburile lui de barman,cheama luni,miercuri si vineri pe tatal sau iar marti si joi pe fosta sotie,pe care nu stiu cum o cheama,deci ii voi spune in continuare Exa.Deci,azi,2 mai,prima zi lucratoare din saptamana.

Intru:
-Buenos dias!,zice Exa cu fata toata numa’ zambet;de,ii venise clientu de 2,50;
-Muy buenas-zice clientu’ cu setea cat Setila;
-Ca de obicei?(aici m-ati prins!nu prea beau cafea…);
-Da,multumesc.
Vorbim de una-alta:ea de nunta de la Londra,eu de Bin Ladenul din imaginatia bogata a unora,adica doua chestii aflate atat de departe de ceea ce ne framanta pe toti de fapt:munca,bani,papica,o masina noua,o casa la tara…de-astea.Prostii.Deodata se deschide usa si intra doua tanti ca la 48-50 de anisori,fardate discret,cu zorzoane de marime si calitate medii si intolite corect:
-Buna-ziua, buna-ziua;
-Buna ziua,zice Exa;
-Sefa?;
-Nu.Sefu e la cumparaturi;
-Si cand vine?;
-Dar cu cine am onoarea?;
Fetele scot legitimatiile:
-Sanepidu’!!!(chestia se numeste mult mai pompos si mai groaznic in acte.Ceva de genul:”Direcction de control blablabla higiena blablabla sanitorio blablabla poblacion blablabla Primaria Madridului.Cam asa ceva).

Mie mi s-au intamplat mai multe chestii instantaneu:
-am inghetat pe scaun;
-mi s-a incalzit berea in mana;
-mi s-au inrosit urechile(le am mari);
-mi s-au albit incheieturile degetelor pe halba.
Amintirile ma chinuiesc:stau in atelierul de pe Dorobanti si intra Sanepidu’:(nu mai pun punct-si virgula ca m-am plictisit)
-Bu…
-Nu misca nimeni!!!Inchide usa!!!
-Dar am un clie…
-Afara!!!Actele!Autorizatia de functionare!Autorizatia sanitar-veterinara!Certificatul de inmatriculare!Codu’ fiscal!Cine dintre voi a facut scoala???(pentru cine nu stie:cineva din firma trebuia sa faca o scoala din asta sanitar-veterinara,in fond o metoda de jaf:nimeni nu facea scoala,dar cumpara cele doua carti,dadea spaga si gata scoala.pe mine m-a costat vreo 4 milioane in 2009.am ramas de pe urma scolii cu o singura chestie:carnea decongelata nu se mai congeleaza la loc ca e rost de buba).
Asta a fost primul control,ca apoi ne-am imprietenit:ei veneau o data pe luna si-si luau spaga de 500.000 si eu dormeam fericit.Dar mai erau:
-pompierii(caile de acces si etichetele de pe stingatoare)
-primaria(orice,deci spaga)
-metrologul(aveam si un cantar si venea sa verifice daca nu furam clientul prin razuirea contragreutatilor)
-circa de politie(nu va puteti inchipui cata sampanie poate sa consume un politist de-a lungul unui an.era de ajuns sectoristul care sa treaca pe acolo si sa ne intrebe daca avem autorizatia de vopsire a fatadei in galben[era nevoie si de aia],ca sa i se umple portbagajul ba de bere,ba de alune si seminte,ba de cafea,dar nu era pentru el,nuuuu,era pentru don capitan sau pentru baieti,de Paste,Craciun,1 Mai,prohodul Sfantului Pafnutie,etc)
-garda financiara(cu astia discutam de la 5 milioane in sus:oricine stie ca legile in Romanica legile sunt facute sa nu poata fi respectate in domeniul afacerilor,mai ales cele fiscale,asa ca….decartam.macar astia erau mai linistiti,intrau,ziceau pretul si,cu un aer intrebator,asteptau.nu prea mult).

Asadar,una dintre doamne o intreaba pe Exa:
-Si cand vine?

(continuam maine)

Lasă un răspuns

