Terorismul la romani implineste astazi sase ani

11 martie 2004.Niste oameni mor avand o singura vina:se duceau la munca.Dintre cei 190, 16 erau romani.Aveau aceiasi vina ca si ceilalti,dar mai putine drepturi.Inca nu intrasem in UE,inca nu aveau drept la munca dar erau umiliti,pacaliti cu cate 20-30 de euro la fiecare „salariu”,disperati sa-si creasa copiii,sa supravietuiasca si ei si cei lasati acasa carora le trimeteau bani mai mereu,sa-si depaseasca cumva-oricum-conditia de viermi la care-i condamnase cu ceva ani in urma Tovarasa.Conditie in care au fost mentinuti si la multi ani dupa Revolutie.Prea multi.Asa ca au plecat.Si au inceput sa invete ca munca e grea.Nimic asemanator cu „pauzele lungi si dese/cheia marilor succese…” sau „articolul patrusutedoi/bea si sefu’/bem si noi”,nu,femeile au invatat cum se spala un scaun de WC in cel putin trei moduri diferite,cum sa ii zambesti frumos unei batrane de 90 de ani care face pe ea in timp ce o speli sau cum sa reusesti sa stergi praful intr-o casa aflata cu fata la strada in timp ce doi copii rasfatati te umplu de flegme urland la tine ca esti o proasta si „las’ ca-i spun io lu’ mama”.
Nici barbatii nu s-au lasat mai prejos,au fost si ei buni elevi:au invatat cum e sa cari,de dimineata pana seara, 70 de kile de ciment pana la etajul 4,cu un sac pe gat si unul in brate,sau cum e sa sudezi cu picioarele in zloata,cum sa tencuiesti la 10 metri inaltime pe o schela nenorocita care tremura ca dracu,cum sa faci vreo 300 de betoniere pentru colegii tai sau cum sa scormonesti prin cacat cautand „obstacolul care obtureaza conducta”, de sfantul Nicolae,primind pentru asta 5 euro si o bere calda.
Trenurile au fost aruncate in aer pe cele mai circulate trasee,unul dintre ele fiind Alcala de Henares-Madrid si in cea mai aglomerata statie la ora aceea-Atocha din Madrid.
Ieri-dimineata am ascultat stirile cu programul comemorarilor si,presimtind parca ceva,mi-am luat aparatul foto,am sarit in masina si am plecat la Madrid.Scopul meu?Simplu:o urma de roman la statia Atocha si la monumentul din fata garii din Alcala.
Ce am gasit vedeti mai jos.
Apoi am intrat in statie:
Coroana e din partea statului spaniol.

Hai si in Alcala,poate vad ce vreau eu sa vad:
Ei bine,nu.Nici o coroana din partea statului roman,nici o floare,nici o vorba,nimic.Si,vorba aia,statu’ ca statu’,sa intelegem ca e prea ocupat cu trecerea de la republica la dictatura,dar biserica?Marea,istorica,glorioasa,viteaza BISERICA ORTODOXA ROMANA nu putea sa puna o coroana UNDEVA???Parerea mea e ca s-a impiedicat in marele cusur al unei coroane de flori:costa bani!
P.S.:Am asteptat in mod special sa treaca ziua(altfel as fi postat ieri),poate vad si eu altceva in afara catorva stiri sumare la tele.
Dumnezeu sa-i odihneasca in pace.

Lasă un răspuns

